Archivo por días: 25 febrero, 2015

Progressió Metodològica d’iniciació al voleibol ETAPA 5, per Carlos García

INTRODUCCIÓ

En aquesta etapa el jugador/a ja pot jugar amb format 4×4 similar amb dimensions majors del terreny de joc i l’alçada de la xarxa ja sempre entre 2 /2.10 metres. Es tracta d’aconseguir controlar la pilota sense agafant-la i incentivar aconseguir guanyar la jugada amb els tres tocs (puntuació doble).

ETAPA 5. (11-12 anys/6è Primària)

COMPETICIÓ

FORMAT DE JOC :

  • Un jugador davant i dos darrera.
  • DIMENSIONS DEL CAMP :
  • 6m x 6m com a referència màxima.
  • ALÇADA DE LA XARXA : 2.00 / 2.10m

Presentación1

DESENVOLUPAMENT DEL JOC .

  • El jugador pot posar la pilota en joc amb GEST SERVEI DE BAIX i des de dins/fora de la pista.
  • Els equips competeixen sense opció d’agafar la pilota.
  • En el cas d’aconseguir guanyar la jugada amb només 1-2 tocs, l’equip guanyarà el servei. No més aconseguirà el punt després de completar el cicle de joc (excepte jugada involuntària).
  • El mateix jugador no podrà realitzar més de 3 serveis consecutius.

DIDÀCTICA

  • Servei de baix com a forma d’iniciar el joc (servei de baix i amb possibilitat de fer-lo dintre del camp ). NO OBLIGATORI, es pot iniciar el joc amb toc de dits/avantbraç (dintre o des del fons del camp)
  • Utilització de recursos anteriors (1×1 / 2×2) per tal de treballar la millora tècnica.
  • Perfeccionament de la comprensió dels diferents rols (no especialització, incorporació del rol defensiu, centre del camp).
  • Joc real en situacions del 2×2 / 3×3 / 4×4.

OBJECTIUS

Perfeccionament dels desplaçaments específics relacionats amb els diferents  rols (incidència en tècnica bàsica del bloqueig i l’atac – prioritàriament al colpeix d’atac- ).

CONCLUSIONS

En aquesta etapa es tracta de que el jugador/a no agafi cap dels tres tocs, amb l’objectiu de que comprengui l’avantatge d’utilitzar els tres tocs a l’hora d’atacar el camp contrari. Si es fa al primer toc normalment serà des de zona saguera lluny de la xarxa, si es al segon toc l’atacant ha de fer-lo amb una pilota que vindrà normalment per la seva esquena i això es dificulta l’acció molt més que si es fa l’atac amb una pilota col·locada per davant on el jugador/a pot seguir-la durant tota la trajectòria.  També es important fer entendre la necessitat de facilitar la realització del cicle de joc (tres tocs). S’ha de retardar la utilització del servei de baix i dalt per tal del que el jugador aprendre a controlar pilotes amb menor velocitat que vinguin del camp contrari. L’objectiu del servei en aquestes edats ha de ser el posar la pilota en joc, en cap cas fer-lo servir per a dificultar al màxim la recepció de l’altre equip.

CONCLUSIONS GENERALS DEL INVÒLEI

Tota progressió metodològica obliga a complir etapes per a afrontar les següents. En la qual es proposa no és diferent, és més, apel·lem a la paciència i també a l’esperit lúdic i formatiu de l’activitat per sobre de l’enfocament resultadista que valora per sobre de qualsevol altre objectiu, la competició.

Recordar la flexibilitat amb què cal tractar els objectius dels diferents nivells exposats, conscients que, fins i tot pels jugadors/es pertanyents a l’últim nivell d’edat, pot ser necessari passar per diversos nivells previs per tal de consolidar coneixements bàsics que li permetin afrontar els reptes d’aquest últim nivell amb majors garanties.

La figura de l’entrenador/a és la clau d’aquest plantejament i és imprescindible comptar amb el seu convenciment, compromís i implicació perquè el resultat sigui la final positiu.

Les trobades periòdiques per a compartir experiències i inquietuds semblen valuosíssims de cara a poder obtenir el major èxit possible en aquest projecte

Quina es la teva opinió?

Carlos García. Departament de Promoció.