La utilització de les línies de referència a l’Inivòlei. Les línees laterals de col•locació

INTRODUCCIÓ

Com ja vam remarcar en l’última entrada al blog, a més a més de les dimensions pròpies del terreny de joc hi ha una sèrie de línies de referència pintats al terra que son molt importants a tenir en compte si volem que els jugadors/es desenvolupen un aprenentatge correcte. Si en l’entrada 8 parlàvem de la “línea de 1,5m” en aquest article ho farem de les denominades “línees laterals de col·locació”.

Aquestes línees es utilitzem en les etapes 2-3 on el format de joc es el 2×2 ja que en formats de 3×3 la ubicació del col·locador i atacants dona un pas endavant cap a la situació encara més real de joc.

En les etapes d’iniciació totes les referències “físiques” que puguem oferir als jugadors/es els donaran suport per tal d’automatitzar moviments que facin molt més eficaç la seva participació en les diferents situacions a las que hauran de enfrontar-se.

LINEES LATERALS DE COL·LOCACIÓ.

Tal i como hem esposat en l’entrada anterior, en el moment que el format de joc es de 2×2 s’ha d’ordenar als jugadors de una manera tàctica correcta.  Quan hi ha dos jugadors/es al mateix terreny apareix el repartiment de l’espai per tal ser eficaços en la fase d’atac i de defensa. A l’hora d’aquest repartiment es clau el nivell de comunicació (la seva complexitat).

figura1

Per tot això, incentivar certs moviments en totes dues posicions (davanter i saguer) amb la ajuda d’aquestes referències, ens ajudarà a aprendre desplaçaments i orientacions específics.

JUGADOR SAGUER·

El jugadors saguer ha de buscar que la seva recepció es dirigeix cap als laterals de la xarxa no cap al centre de la mateixa. En el  futur el receptor mai va a rebre cap a la mateixa direcció d’on vingui la pilota. [fig. 1/fase 2]

figura2

·   Aquest jugador, per tal d’enviar la pilota cap a un lloc o un altre, farà servir la tècnica de pivotar sobre una cama llunyana  (el peu per on vingui la pilota anirà cap a darrere [fig. 2] i farà l’us de la lateralitat del toc d’avantbraç (l’espatlla exterior més elevada en relació a l’interior).  ·   A l’hora d’atacar la pilota, farà una cursa perpendicular a la xarxa sense tenir que evitar al company (aquest estarà en uns dels laterals) i això farà mes simple l’acció. [fig. 3/fase 4]  

JUGADOR DAVANTER·

El jugadors davanter s’ha de desplaçar cap als laterals per tal de fer una col·locació “paral·lela” (sempre la col·locació ha d’obrir-se una mica per tal d’evitar que quedi enganxada a la xarxa i faciliti l’acció del possible bloqueig de l’equip contrari, per això es importat el concepte de “peu proper a la xarxa una mica avançat”) i en l’orientació correcta cap al company. [fig. 1]

·     Si fa el segon toc des del centre de la xarxa, obligarà al seu company a atacar lluny d’aquesta, a és a més de provocar “trompades”             entre ells al quedar la pilota sobre el cap del col·locador. [fig. 2/fase 3 i 4]

3

·   Si la col·locació es fa des dels laterals, l’atacant aprendrà a “rematar” amb una pilota de trajectòria lateral que es la situació real del joc.

·   El jugador davanter aprendrà a canviar trajectòries de la pilota (la recepció es perpendicular a la xarxa i la col·locació paral·lela a la mateixa) i a jugar en un principi amb paràboles altes i curta distància. La progressió farà que aquestes siguin més baixes i llargues en el futur ( des de zona 2-3 a zona 4, a zona 2…). [fig. 3]

Nota: Recordem que el jugador davanter s’ha de desplaçar cap als laterals una vegada hagi descartat que la pilota es dirigeix a la seva zona de responsabilitat en la fase recepció/defensa (primer toc en camp propi i dintre de la “línea de 1,5m”).

Esteu d’acord amb aquesta justificació?

Carlos García. Departament de Promoció.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>