#2 Introducció de dades per registre de codis, per Albert Iricibar

Hola de nou, seguim en aquesta segona entrada amb el disseny en excel que havíem iniciat anteriorment. En aquesta ocasió abordarem l’aspecte de facilitar la introducció de dades. En aquest cas, sols utilitzarem dos funcions d’Excel sense necessitat d’anar al codi Visual Basic que ja vam introduir anteriorment.

M’agradaria comentar que quan vaig dissenyar aquesta fulla fa uns anys, havia descobert feia poc el programa DataVolley, i sense poder obtenir una llicencia i amb els meus coneixements d’informàtica que tenia en aquell moment, vaig intentar simular quelcom similar.

La manera que vaig poder fer, que introduint un codi en una cel·la es pogués anar mostrant els resultats, va ser ajuntant 2 funcions d’Excel. Però anem per parts. El codi en el registre que hem d’introduir té 3 criteris [Acció – Valoració – Dorsal]. El fet de posar la valoració abans que el dorsal a diferència del DataVolley, es per el número de dígits a introduir. En la valoració sempre es 1 dígit i en canvi el dorsal pot ser 1 o 2. I per la funció que utilitzem resulta més pràctic fer-ho d’aquesta manera. A continuació mostraré un exemple de com queda.

figura1

Així doncs en una mateixa columna anirem escrivint els registres de manera consecutiva, que així es pot entendre com a anat el joc. La manera de codificar es com hem dit, acció, valoració i dorsal. Primer haurem de descriure quin criteri tindrà cada codi. Per exemple:

– Acció à Servei (s), Recepció (r), Atac (a), Contraatac (c), Errors no forçats (er).

– Valoració à de 0 a 4 com ja es va explicar en l’anterior entrada.

– Dorsal à nº dorsal del jugador.

figura2

S’ha de tenir especial atenció quan es descriuen els criteris ja que s’ha de posar en una cel·la en concret (fixe) que després utilitzarem per a fer la cerca. Com veurem es podrà canviar el valor, però repetim no la cel·la.

Com hem vist a la foto anterior, s’ha posat 12 caselles per a 12 jugadors en la matriu de “D6:D17” aquí introduirem el número de dorsals dels jugadors. En el requadre que descriu les accions i els valors posarem els criteris que vulguem. En aquest exemple que poso, hi ha 5 accions amb 5 valoracions.

Un cop posat a la fulla els criteris, anirem a la fulla del set 1, que vam començar a dissenyar en l’anterior entrada. Afegim una columna per anar posant tots els registres, en aquest exemple que mostrem està posat a la columna “V” i al costat hem posat un marcador.

figura3

Ara ve el treball d’escriure en cada casella la funció per poder trobar el registre. Les funcions que utilitzarem son (CONTAR.SI) i (CONCATENAR). A trets generals la idea d’aquestes funcions es comptar quantes vegades apareix “algo” en una cel·la o matriu. Aquest “algo” pot ser una paraula en concret que amb la funció concatenar, agruparem en un de sol diferents criteris que estan separats, en aquest cas son 3.

Cada casella correspon a una situació concreta. En la casella “D4” correspon al codi (s41) [Servei “s”, valor 4, dorsal 1]. Un altre exemple es la casella “P30” i es un contraatac amb valor 0 del jugador 15 (c015). Com surt a la foto, si posem un “+” o un “-“ al registre es pot anar portant el marcador.

Així es com s’ha d’escriure a cada cel·la posant la matriu tota la columna de registre i cada criteri el que correspongui en la fulla de criteris.

=CONTAR.SI(matriu;CONCATENAR(Criteri1;Criteri2;Criteri3))

figura4

Doncs fins aquí aquesta nova entrada, per a la propera mostraré un model per poder registrar la distribució dels col·locadors per cada rotació. En tot cas, si teniu qualsevol dubte o suggeriment per a properes entrades estaré encantat d’atendre-les.

Albert Iricibar – Tècnic Grup Femení GET Blume Voleibol

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>